Mones de Pasqua

Avui us portem una recepta ben tradicional i que estem segurs que us encantarà, Mones de Xocolate CREO!

Aquesta Setmana Santa ens hem posat a la cuina per fer les mones, però aquest any hem decidit innovar, com? Doncs hem fet les mones tradicionals de cabell d’àngel, brossat, Xocolate CREO i dos experiments: mona de Xocolate CREO en Gerds i Mona de Xocolate CREO en Nabius.

Imagen

Imagen

Voleu descobrir com ho hem fet? Seguiu llegint!

INGREDIENTS (10 mones)

PASTA

¼ d’aigua

¼ d’oli

¼ de pa cru (el pots comprar al forn de pa)

¼ de sucre

Ratllar una llimona

3 ous

50 gr de llevat de Forner

1100 gr de farina aproximadament

FARCIT

Es pot fer de cabell d’àngel, brossat, xocolate CREO, nabius i gerds.

– Per al farcit de cabell d’àngel:

1 pot de cabell d’àngel

Dues cullerades soperes de mel

Ratllar una llimona i una taronja

– Per al farcit de brossat:

½ quilo de brossat

100 grams de sucre

2 gemes d’ou

– Per fer el farcit de xocolate CREO:

100 gr de xocolate CREO

100 gr de llet semidescremada

50 gr de mantega

ELABORACIÓ

Primer escalfar l’aigua i quan comença a bullir tirar-la en un recipient gran. Posar l’oli i el sucre i remenar bé, fins que el sucre es va dissolent. Afegir el llevat i el pa cru, i desfer remenant amb les mans. Posar els ous i anar barrejant poc a poc, després la ratlladura de llimona i per últim la farina, anar tirant-la poc a poc i pastar a mà.

Quan la pasta ja quasi està, posar una mica de farina sobre la taula i posar-la sobre per poder pastar-la millor amb les mans. Acabar d’afegir la farina i anar pastant-la posant-la dels costats cap a l’interior, s’ha de fer una bona estona amb els punys perquè quedi ben tova. Quan la pasta ja no s’enganxa, ja està feta.

Es deixa reposar la pasta dins d’un recipient tapat amb una manta o una tovallola i en un lloc calent perquè la pasta dormi unes dues hores. Ha de doblar el seu volum.

Mentre la pasta creix ja pots preparar els farcits i ja els tindràs fets.

Per fer el cabell d’àngel:

Posar a una cassola el cabell d’àngel de pot i afegir la mel i la ratlladura de taronja i llimona. Coure un quart d’hora més o menys fins que comença a fer-se més rossa. Deixar refredar abans de farcir.

Per fer el farcit de brossat:

Barrejar el brossat amb una forquilla i afegir dues gemes d’ou i el sucre. Remenar bé fins que està tot ben integrat.

Per fer el farcit de xocolate CREO:

Escalfar la llet i afegir la xocolata i la mantega. Coure una mica fins que es va fent la xocolata més espessa. Treure i deixar refredar.

Quan ja està pujada la pasta, posar- la sobre de la taula i començar a fer les mones. Tallar la pasta i fer unes tires allargades. Estirar-les ben planetes i posar el farcit, tancar pessigant la pasta i unir les dues puntes per fer-les circulars. Posar-les en plates de forn.

Pintar-les amb un ou batut i ensucrar-les. Deixar-les que tornin a pujar i doblin el seu volum, mentre fem les altres.

Escalfar el forn i esperar uns minuts per començar a coure-les. Normalment a forn mitjà uns 10 o 15 minuts fins que es fan rosses.

Per fer-les de nabius i gerds:

Afegir els nabius i els gerds a la pasta, estirar i farcir-les de xocolate CREO.

Imagen

Aquesta només és una mostra de les mones que hem fet. A la nostra família hi ha molta tradició de fer mones per Setmana Santa, i la recepta, de Valderrobres, ha anat passant de pares a fills. Cal dir que també ens agrada provar coses noves i donar un aire modern a aquestes receptes de tota la vida, per això hem decidit fer-ne dues de noves, una de gerds i una de nabius.

 Imagen

Mona de brossat

Imagen

Mona de cabell d’àngel

Imagen

Farinoses brossat

ImagenImagen

Mona de Xocolate CREO i nabius

ImagenImagen

Mona de Xocolate CREO i gerds

ImagenImagen

Mona de Xocolate CREO

Esperem que us animeu a provar la nostra petita recepta familiar, segur que no us en penedireu!

I com és costum ens despedim en una cançó, aquesta setmana els hi toca als Amics de les Arts i la seva cançó Monsieur Cousteau.

Bon profit i bona Pasqua!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.